İLÇE NÜFUS MÜDÜRLÜĞÜ
İlçe Nüfus Müdürü: Eyyup Ahmet BOYRAZ
Telefon: 0 346 457 10 77
Faks: 0 346 457 10 77
e-mail: kangalnufus@hotmail.com
Adres: Gürsel Mah. İstasyon Cad. Hükümet Konağı Kat: 2 58900 KANGAL/SİVAS
KURUMUN GENEL TANITIMI
a) Görevleri;
1- Görev çevresi içerisinde Nüfus, vatandaşlık ve evlendirme hizmetlerini mevzuat çerçevesinde düzgün bir şekilde yürütmek.
2- Nüfus olaylarına ilişkin tutanakların tutulması, aile kütüklerine yasalara uygun olarak tescil edilmesi ve her yılsonunda özel kütük haline getirilmesi, bunların devamlılıklarının sağlaması ve saklanmasına ilişkin iş ve işlemleri yapmak.
3- Birime görev yükleyen yasaları uygulamak.
4- Kendi görev çevresi içerisinde nüfus olaylarını izlemek ve kütüklere geçirilmesini sağlayıcı tedbirler almak.
5- Kişisel hal olayları istatistiklerini tutmak ve belirli sürelerde Bakanlığa gönderilmek üzere İl Nüfus ve Vatandaşlık Müdürlüğüne sunmak.
6- Resmi dairelerle ilgili yazışmalara yönetmelikteki esaslar çerçevesinde kayıt örnekleri ve bilgi vermek.
7- Devletimizin taraf olduğu uluslararası sözleşmeleri uygulamak.
8- İlçe Nüfus Müdürlüğünün teftiş ve denetimine ilişkin raporları değerlendirerek gerekli işlemleri zamanında yamak.
9- Askerlik çağına gelen yükümlüleri aile kütüklerinden tespit ederek her yıl Aralık ayında Askerlik Şubesine bildirmek.
10- Hizmetlerin yasalara uygun olarak yürütülmesini sağlamak.
11- İlçemiz kütüklerine kayıtlı şahıslara MERNİS Projesi çerçevesinde bir kimlik numarası verilmiştir. Vatandaşlarımızın ihtiyaç duyduğu zaman bu kimlik numaralarını en kısa zamanda kendilerine vermek.
12- Memurlar arasında iş bölümü yaparak iş ve işlemlerin suratlı bir şekilde yürümesini sağlamak.
13- Memurlara Meslek içi eğitim vererek iş ve işlemlerin daha etkin ve hatasız yürümesini sağlamak.
14- Evlendirme Memurlarını ve Köy Muhtarlarına ölüm ve evlendirme işlemlerinin hatasız yürümesi için eğitim vermek.
15- 5490 Sayılı Nüfus Hizmetleri Kanununu ve 31.07.2006 tarih ve 26245 sayılı resmi gazetede yayınlanarak yürürlüğe giren Adres Ve Numaralamaya İlişkin Yönetmelik gereği Adrese dayalı Nüfus kayıt Sistemi çalışmalarını yapmak.
16- 5490 Sayılı Nüfus Hizmetleri Kanununu ve 15.12.2006 tarih ve 26337 sayılı resmi gazetede yayınlanarak yürürlüğü giren Adres Kayıt Sistemi Yönetmenliği gereği Kurumlar, köy ve mahalle muhtarlar ile Vatandaşlar tarafından müdürlüğümüze müracaatlarında MERNİS veri tabanın da adresi değişikliği, Yerleşim Yeri ve Diğer Adres Belgesi vermek ve Adres Kayıt Sistemi ile ilgili diğer iş ve işlemleri yapmak
Nüfus Müdürlüğünün Kadro Durumu:
İlçe Nüfus Müdürlüğünde 1 İlçe Nüfus Müdürü, beş (5) Veri Hazırlama Kontrol işletmeni olarak toplam altı (6) Personelle fiilen görev yapılmaktadır. Bir (1) şef, üç (3) Veri Hazırlama Kontrol İşletmeni, bir (1) Hizmetli Kadrosu ise şu an boş bulunmaktadır.
İSKÂN, YERLEŞİM VE LOJMAN DURUMU
Müdürlüğümüz Mülkiyeti Özel İdareye ait Hükümet Konağı tahsisli binanın 2. katında bir Müdür Bürosu (19,5 m²), 2 Arşiv Bürosu(Arşiv 1: 27 m², Arşiv 2: 23 m²), 1 Hizmet Servisi (75 m²) Bürolarından oluşmaktadır. İlçe Nüfus Müdürlüğüne ait lojman mevcut değildir
HİZMETLERİMİZ
Doğum
Doğum İşlemleri
Doğum işlemleri ile ilgili neler yapılması gerekir? Doğum bildirim zorunluluğu ve süresi, bildirim şekli...
Doğum Evlilik içinde doğan çocuklar, babalarının nüfusta kayıtlı oldukları haneye baba soyadıyla; evlilik dışında doğan çocuklar anasının bekarlık hanesine, anasının bekarlık soyadı ve bildirilen baba adıyla; tanınan veya babalığına hükmedilen çocuklar baba hanesi baba soyadı ile tescil edilirler. Doğum olayı doğum tarihinden itibaren 30 gün içerisinde Nüfus Müdürlüklerine bildirilmek zorundadır. Süresi içerisinde bildirilmeyen doğum olaylarına idari (para) yaptırım cezası uygulanır.
Ölüm
Ölüm İşlemleri
Bildirim Süresi, Usul ve Yükümlülüğü
Ölüm olayının; ölümün meydana geldiği, ölüm yeri bilinmiyorsa cesedin bulunduğu, ölüm ulaşım aracı içinde meydana gelmişse, ölünün araçtan çıkarıldığı yer ilçe nüfus müdürlüğüne bildirilmesi zorunludur.
Ölüm olayının bildirilmesi, ölüm olayının bildirilmesi, ölüm olayının haber alındığı tarihten itibaren yetkili makam ve görevliler tarafından örneğine uygun olarak düzenlenen ölüm tutanaklarının en geç on gün içinde, ilgili ilçe nüfus müdürlüğüne verilmesi veya gönderilmesi suretiyle yapılır.
Ölüm tutanaklarına varsa nüfus cüzdanı da eklenir. Nüfus cüzdanı yoksa bu husus tutanağın ilgili alanında belirtilir.
Ölüm, meydana geldiği yer ve koşullara bağlı olarak aşağıda belirtilen görevliler tarafından bildirilir:
1. Şehir ve kasabalarda 24/4/1930 tarihli ve 1593 sayılı Umumi Hıfzıssıhha Kanunu gereğince defin ruhsatı vermeye yetkili olanlar,
2. Köylerde, varsa resmî tabip veya sağlık kuruluşu yetkilileri, yoksa köy muhtarları,
3. Hastane ve bakım evi gibi sağlık kurumlarında kurum amirlikleri,
4. Askeri birliklerde tabipler veya iç hizmet mevzuatına göre kıta komutanlıklarınca görevlendirilmiş olanlar ve askerlik şubeleri,
5. Doğal afetlerde mülkî idare amirlerince görevlendirilecek memurlar,
6. Adlî olaylarda ve kazalarda ilgili Cumhuriyet savcılıkları,
olayın meydana geldiği tarihten itibaren, dış temsilcilikler ise olaydan haberdar oldukları tarihten itibaren on gün içerisinde Genel Müdürlüğe ya da nüfus müdürlüğüne bildirmekle yükümlüdürler.
Kocası Ölen Kadın
Kocası ölen kadın yeniden evlenmedikçe ölen kocasının aile kütüğünde kalır ve kocasının soyadını taşımaya devam eder. Yazılı talebi halinde dilerse bekarlık hanesine dönerek bekarlık soyadını alıp kapanmış olan nüfus kaydını canlandırabilir
Evlenme
Evlenme İşlemleri
Yetki Sınırı
Evlendirme memuru; belediye bulunan yerlerde belediye başkanı veya bu işle görevlendireceği memur, köylerde muhtardır. Bakanlık, il nüfus ve vatandaşlık müdürlüklerine, nüfus müdürlüklerine ve dış temsilciliklere evlendirme memurluğu yetkisi ve görevi verebilir. Eşlerden birinin yabancı olması halinde evlendirmeye, belediye evlendirme memurlukları ile nüfus müdürleri yetkilidir.
Boşanma
Boşanma İşlemleri
Kanunu Bekleme Süresi/Aile Kütüğü
Boşanma, evlilik birliğinin mahkeme kararının kesinleşmesi ile son bulmasıdır.
Boşanma tarihi, boşanma kararının kesinleştiği tarihtir. Yabancı mahkemelerce verilen boşanma kararlarının Türkiye'de işlem görebilmesine esas olmak üzere Türk mahkemelerince tenfiz veya tanıma kararı verilip, kesinleşmesi halinde, yabancı mahkemece verilmiş olan kararın kesinleşme tarihi, boşanma tarihi olarak kabul edilir.
Kanuni Bekleme Süresinin Başlangıcı
Medeni Kanunun boşanan kadın için öngördüğü 300 günlük bekleme süresi, boşanma kararının kesinleştiği tarihten itibaren başlar.
Boşanmanın Aile Kütüğüne Tescili
Mahkeme yazı işleri müdürü tarafından iki örnek olarak gönderilen boşanma kararı aile kütüklerine işlenir.
Kayıt Düzeltme
Tanımı
Kayıt düzeltme, aile kütüğüne tescil edilmiş olan nüfus kaydının veya bir kısmının düzeltilmesi veya değiştirilmesidir.
Nüfus ve Aile Cüzdanı
Nüfus Cüzdanı
Nüfus Cüzdanı Talep Belgesi ve Nüfus Cüzdanı Örneği
NÜFUS CÜZDANI
Kişinin Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olduğunu ve nüfus aile kütüklerine kayıtlı bulunduğunu kanıtlayan resmi belgedir.
Yurt içinde nüfus cüzdanı ile başvuru yapılması halinde cüzdan seri numarası sistemdeki bilgilerle aynı ise müracaat edilen her nüfus müdürlüğünden nüfus cüzdanı alınması mümkündür. Nüfus cüzdanının kaybedilmesi halinde ise nüfus cüzdanı talepleri yerleşim yeri veya diğer adresin bulunduğu nüfus müdürlüğüne yapılır.
Yurt dışında ise dış temsilciliklerimiz tarafından düzenlenerek onaylanan nüfus cüzdanı talep belgesi ile nüfus cüzdanı verilir.
Nüfus cüzdanı talebinde bulunan ilgiliden nüfus müdürlüğünce veya Dış temsilcilikçe son altı ay içerisinde çekilmiş iki adet vesikalık fotoğraf istenir.
Nüfus cüzdanı ergin olanların kendilerine, ergin olmayanların ise veli, vasi veya resmi vekillik belgesi ibraz edenlere imza karşılığında verilir.
Kaybedilen eski nüfus cüzdanları yeni nüfus cüzdanı alımı ile birlikte hukuken geçersiz hale gelmektedir.
Bakanlığımızca Kimlik Paylaşım Sistemi içersinde yer alan nüfus cüzdanı doğrulama servisinden kayıp nüfus cüzdanı sorgulaması veya kimlik doğrulama işlemlerinin yapılması uygulaması ile de nüfus cüzdanı kaybedenlerin herhangi bir olumsuzluk yaşamaması amaçlanmıştır.
Uluslararası Aile Cüzdanı
Uluslararası Aile Cüzdanı bir aileyi oluşturan eş ve çocukların kimlik bilgilerini kapsayan ve kişilerin uyruğunu kanıtlayan çok dilli resmi belgedir.
Eşlerden birisinin kendisine ve eşine ait nüfus cüzdanı ile yaptığı başvurularda ibraz edilen nüfus cüzdanlarının seri ve numarasının sistemde bulunması halinde müracaat edilen her nüfus müdürlüğünden uluslararası aile cüzdanı alınması mümkündür. Nüfus cüzdanı olmadan yapılan müracaatlar kabul edilmez.
Uluslararası aile cüzdanı talebinde bulunan ilgiliden kendisine ve eşine ait son altı ay içerisinde çekilmiş ikişer adet vesikalık fotoğraf istenir.
Uluslararası aile cüzdanı eşlerden birisine veya resmi vekiline verilir.
Türk Vatandaşlığının Kazanılması
Türk Vatandaşlığının Doğumla Kazanılması
Doğumla kazanılan Türk vatandaşlığı, soy bağı veya doğum yeri esasına göre kendiliğinden kazanılır. Doğumla kazanılan vatandaşlık doğum anından itibaren hüküm ifade eder.
Soy bağı
Türkiye içinde veya dışında Türk vatandaşı ana veya babadan evlilik birliği içinde doğan çocuk Türk vatandaşıdır.
Türk vatandaşı ana ve yabancı babadan evlilik birliği dışında doğan çocuk Türk vatandaşıdır.
Türk vatandaşı baba ve yabancı anadan evlilik birliği dışında doğan çocuk ise soy bağı kurulmasını sağlayan usul ve esasların yerine getirilmesi halinde Türk vatandaşlığını kazanır.
Doğum yeri
Türkiye'de doğan ve yabancı ana ve babasından dolayı doğumla herhangi bir ülkenin vatandaşlığını kazanamayan çocuk, doğumdan itibaren Türk vatandaşıdır.
Türkiye'de bulunmuş çocuk aksi sabit olmadıkça Türkiye'de doğmuş sayılır.
Türk Vatandaşlığının Sonradan Kazanılması
Sonradan kazanılan Türk vatandaşlığı, yetkili makam kararı veya evlat edinilme ya da seçme hakkının kullanılması ile gerçekleşir.
Yetkili makam kararı ile Türk vatandaşlığının kazanılması
Türk vatandaşlığını kazanmak isteyen bir yabancı, bu Kanunda belirtilen şartları taşıması halinde yetkili makam kararı ile Türk vatandaşlığını kazanabilir. Ancak, aranan şartları taşımak vatandaşlığın kazanılmasında kişiye mutlak bir hak sağlamaz.
Başvuru için aranan şartlar
Türk vatandaşlığını kazanmak isteyen yabancılarda;
a) Kendi millî kanununa, vatansız ise Türk kanunlarına göre ergin ve ayırt etme gücüne sahip olmak,
b) Başvuru tarihinden geriye doğru Türkiye'de kesintisiz beş yıl ikamet etmek,
c) Türkiye'de yerleşmeye karar verdiğini davranışları ile teyit etmek,
ç) Genel sağlık bakımından tehlike teşkil eden bir hastalığı bulunmamak,
d) İyi ahlak sahibi olmak,
e) Yeteri kadar Türkçe konuşabilmek,
f) Türkiye'de kendisinin ve bakmakla yükümlü olduğu kimselerin geçimini sağlayacak gelire veya mesleğe sahip olmak,
g) Millî güvenlik ve kamu düzeni bakımından engel teşkil edecek bir hali bulunmamak,
şartları aranır.
Türk vatandaşlığını kazanmak isteyen yabancılarda, yukarıda sayılan şartlarla birlikte, taşıdıkları devlet vatandaşlığından çıkma şartı da aranabilir. Bu takdirin kullanılmasına ilişkin esasların tespiti Bakanlar Kurulunun yetkisindedir.
Türk vatandaşlığının kazanılmasında istisnai haller
Millî güvenlik ve kamu düzeni bakımından engel teşkil edecek bir hali bulunmamak şartıyla Bakanlığın teklifi, Bakanlar Kurulunun kararı ile aşağıda belirtilen yabancılar Türk vatandaşlığını kazanabilirler.
a) Türkiye'ye sanayi tesisleri getiren veya bilimsel, teknolojik, ekonomik, sosyal, sportif, kültürel, sanatsal alanlarda olağanüstü hizmeti geçen ya da geçeceği düşünülen ve ilgili bakanlıklarca haklarında gerekçeli teklifte bulunulan kişiler.
b) Vatandaşlığa alınması zaruri görülen kişiler.
c) Göçmen olarak kabul edilen kişiler.
Türk vatandaşlığının ikamet şartı aranmaksızın yeniden kazanılması
Millî güvenlik bakımından engel teşkil edecek bir hali bulunmamak şartıyla aşağıda belirtilen kişiler Türkiye'de ikamet etme süresine bakılmaksızın, Türk vatandaşlığını Bakanlık kararıyla yeniden kazanabilirler.
a) Çıkma izni almak suretiyle Türk vatandaşlığını kaybedenler.
b) Ana veya babalarına bağlı olarak Türk vatandaşlığını kaybedenlerden Kanunun 21 inci maddesinde öngörülen süre içerisinde seçme hakkını kullanmayanlar.
Türk vatandaşlığının ikamet şartına bağlı olarak yeniden kazanılması
Kanunun 29 uncu maddesi uyarınca Türk vatandaşlığı kaybettirilenler Bakanlar Kurulu kararıyla, Kanunun 34 üncü maddesi uyarınca Türk vatandaşlığını kaybedenler Bakanlık kararıyla, millî güvenlik bakımından engel teşkil edecek bir halinin bulunmaması ve Türkiye'de üç yıl ikamet etmek şartıyla Türk vatandaşlığını yeniden kazanabilirler.
Türk vatandaşlığının evlenme yoluyla kazanılması
Bir Türk vatandaşı ile evlenme doğrudan Türk vatandaşlığını kazandırmaz. Ancak bir Türk vatandaşı ile en az üç yıldan beri evli olan ve evliliği devam eden yabancılar Türk vatandaşlığını kazanmak üzere başvuruda bulunabilir. Başvuru sahiplerinde;
a) Aile birliği içinde yaşama,
b) Evlilik birliği ile bağdaşmayacak bir faaliyette bulunmama,
c) Millî güvenlik ve kamu düzeni bakımından engel teşkil edecek bir hali bulunmama,
şartları aranır.
Başvurudan sonra Türk vatandaşı eşin ölümü nedeniyle evliliğin sona ermesi halinde birinci fıkranın (a) bendindeki şart aranmaz.
Evlenme ile Türk vatandaşlığını kazanan yabancılar evlenmenin butlanına karar verilmesi halinde evlenmede iyi niyetli iseler Türk vatandaşlığını muhafaza ederler.
Türk vatandaşlığının evlat edinilme ile kazanılması
Bir Türk vatandaşı tarafından evlat edinilen ergin olmayan kişi, millî güvenlik ve kamu düzeni bakımından engel teşkil edecek bir hali bulunmamak şartıyla, karar tarihinden itibaren Türk vatandaşlığını kazanabilir.
Türk vatandaşlığının seçme hakkı ile kazanılması
Kanunun 27 nci maddesi uyarınca ana veya babalarına bağlı olarak Türk vatandaşlığını kaybeden çocuklar ergin olmalarından itibaren üç yıl içinde seçme hakkını kullanmak suretiyle Türk vatandaşlığını kazanabilirler.
Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Vatandaşları
Türk vatandaşlığını kazanmak üzere başvuruda bulunan Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti vatandaşları, Türk vatandaşı olmak istediklerini yazılı olarak beyan ettikleri takdirde Türk vatandaşlığını kazanırlar.
Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti vatandaşlığını sonradan kazanmış olanlar hakkında Kanunun 11 inci maddesinde belirtilen hükümler uygulanır.
Türk Vatandaşlığını Kaybedilmesi
Türk vatandaşlığından çıkma
Türk vatandaşlığından çıkmak için izin isteyen kişilere aşağıdaki şartları taşımaları halinde Bakanlıkça çıkma izni veya çıkma belgesi verilebilir.
a) Ergin ve ayırt etme gücüne sahip olmak.
b) Yabancı bir devlet vatandaşlığını kazanmış olmak veya kazanacağına ilişkin inandırıcı belirtiler bulunmak.
c) Herhangi bir suç veya askerlik hizmeti nedeniyle aranan kişilerden olmamak.
ç) Hakkında herhangi bir mali ve cezai tahdit bulunmamak.
Türk vatandaşlığından çıkma belgeleri
Yabancı bir devlet vatandaşlığını kazanmak üzere Türk vatandaşlığından çıkmak için izin isteyenlerden talepleri uygun görülenlere Bakanlıkça, Türk vatandaşlığından çıkma izin belgesi; verilen izin sonucunda veya önceden yabancı bir devlet vatandaşlığını kazandığını belgeleyenlere ise Türk vatandaşlığından çıkma belgesi verilir.
Çıkma izin belgesi, karar tarihinden itibaren iki yıl geçerlidir. İzin belgesini alanlar bu süre içerisinde yurt içinde ikamet edilen yer valiliğine, yurt dışında ise dış temsilciliklere yabancı devlet vatandaşlığını kazandıklarına dair bilgi ve belgeleri vermek zorundadır. Süresi içinde yabancı devlet vatandaşlığının kazanılamaması durumunda çıkma izin belgesi geçersiz hale gelir.
Çıkma izni almak suretiyle Türk vatandaşlığını kaybeden kişilere tanınan haklar
Doğumla Türk vatandaşı olup da çıkma izni almak suretiyle Türk vatandaşlığını kaybedenler ve kendileri ile birlikte işlem gören çocukları; millî güvenliğe ve kamu düzenine ilişkin hükümler saklı kalmak kaydıyla askerlik hizmetini yapma yükümlülüğü, seçme ve seçilme, kamu görevlerine girme ve muafen araç veya ev eşyası ithal etme hakları dışında, sosyal güvenliğe ilişkin kazanılmış hakları saklı kalmak ve bu hakların kullanımında ilgili kanunlardaki hükümlere tabi olmak şartıyla Türk vatandaşlarına tanınan haklardan aynen yararlanmaya devam ederler.
Türk vatandaşlığını kaybettirme
Aşağıda belirtilen eylemlerde bulundukları resmi makamlarca tespit edilen kişilerin Türk vatandaşlığı Bakanlığın teklifi ve Bakanlar Kurulu kararı ile kaybettirilebilir.
a) Yabancı bir devletin, Türkiye'nin menfaatlerine uymayan herhangi bir hizmetinde bulunup da bu görevi bırakmaları kendilerine yurt dışında dış temsilcilikler, yurt içinde ise mülki idare amirleri tarafından bildirilmesine rağmen, üç aydan az olmamak üzere verilecek uygun bir süre içerisinde kendi istekleri ile bu görevi bırakmayanlar.
b) Türkiye ile savaş halinde bulunan bir devletin her türlü hizmetinde Bakanlar Kurulunun izni olmaksızın kendi istekleriyle çalışmaya devam edenler.
c) İzin almaksızın yabancı bir devlet hizmetinde gönüllü olarak askerlik yapanlar.
Türk vatandaşlığının seçme hakkı ile kaybı
Aşağıda durumları belirtilenler, ergin olmalarından itibaren üç yıl içinde Türk vatandaşlığından ayrılabilirler.
a) Ana ya da babadan dolayı soy bağı nedeniyle doğumla Türk vatandaşı olanlardan yabancı ana veya babanın vatandaşlığını doğumla veya sonradan kazananlar.
b) Ana ya da babadan dolayı soy bağı nedeniyle Türk vatandaşı olanlardan doğum yeri esasına göre yabancı bir devlet vatandaşlığını kazananlar.
c) Evlat edinilme yoluyla Türk vatandaşlığını kazananlar.
ç) Doğum yeri esasına göre Türk vatandaşı oldukları halde, sonradan yabancı ana veya babasının vatandaşlığını kazananlar.
d) Herhangi bir şekilde Türk vatandaşlığını kazanmış ana veya babaya bağlı olarak Türk vatandaşlığını kazananlar.
Yukarıdaki hükümler gereğince vatandaşlığın kaybı ilgiliyi vatansız kılacak ise seçme hakkı kullanılamaz.
Çok Vatandaşlık
Herhangi bir nedenle yabancı bir devlet vatandaşlığını kazanan kişilerin, bu durumlarına ilişkin belgeleri ibraz etmeleri ve yapılacak inceleme sonucunda kayden aynı kişiler olduklarının tespiti halinde, nüfus aile kütüklerindeki kayıtlarına çok vatandaşlığa sahip olduklarına dair açıklama yapılır.
Nüfus İstatistikleri
Resmi İstatistik Nedir?
Resmi İstatistik, Türkiye İstatistik Kurumu ve Resmi İstatistik Programında yer alan, tüm kurum ve kuruluşlar tarafından derlenen verilerin işlenmesi ile elde edilen bilgidir. Bu bilgiler;
• İdari Kayıt Verileri
• Sayımlar
• Örnekleme ile yapılan araştırmalardır.
Evlenme ve Boşanma / Doğum ve Ölüm İstatistikleri
"Evlenme ve Boşanma / Doğum ve Ölüm İstatistikleri Resmi İstatistik Programında, sorumlu kuruluşun Türkiye İstatistik Kurumu olması nedeniyle Türkiye İstatistik Kurumu tarafından yayınlanmaktadır
Yerleşim Yerlerine (İkamet) Göre Nüfus Nedir?
Kişilerin yerleşim yerlerine (ikametgâh) göre nüfus bilgilerinin güncel olarak tutulduğu, nüfus hareketlerinin her an izlenebildiği, Türkiye'de yerleşik olarak ikamet eden kişilerin MERNİS kayıtlarındaki T.C. Kimlik Numarasına göre Yerleşim yeri (ikametgâh) adreslerinin eşleştirildiği bir kayıt sistemidir.
Yıllar itibari ile Kangal ilçe Nüfusu
2007 yılı: 26.299 kişi
2008 yılı: 25.727 kişi
2009 yılı: 24.407 kişi
2010 yılı: 24 867 kişi
Evlenme ve Boşanma / Doğum ve Ölüm İstatistikleri
"Evlenme ve Boşanma / Doğum ve Ölüm İstatistikleri Resmi İstatistik Programında, sorumlu kuruluşun Türkiye İstatistik Kurumu olması nedeniyle Türkiye İstatistik Kurumu tarafından yayınlanmaktadır.
Diğer
Evlat Edinme
Evlat Edinme Şartları
Evlat edinme; evlatlık ile evlat edinen arasında, mahkeme kararıyla soybağı kurulmasını sağlayan bir kişisel hal olayıdır.
Evlat edinmenin şartları aşağıda gösterilmiştir:
A-Küçüklerin birlikte evlat edinilmesi;
• Yalnızca eşler birlikte evlat edinebilirler. Evli olmayanlar birlikte evlat edinemezler.
• Eşlerin en az beş yıldan beri evli olmaları veya otuz yaşını doldurmuş bulunmaları gerekir.
• Eşlerden birinin, en az iki yıldan beri evli olması veya kendisinin otuz yaşını doldurmuş bulunması durumunda diğer eşin çocuğunu evlat edinebilir.
B-Küçüklerin tek başına evlat edinilmesi;
• Evli olmayan kişi otuz yaşını doldurmuş ise tek başına evlat edinebilir.
• Otuz yaşını doldurmuş olan eş, diğer eşin ayırt etme gücünden sürekli olarak yoksun bulunması veya iki yılı geçkin bir süreden beri nerede olduğunun bilinememesi ya da mahkeme kararıyla iki yılı geçkin bir süreden beri eşinden ayrı yaşamakta olması nedenlerinden dolayı birlikte evlat edinmelerinin imkansız olduğunun kanıtlanması halinde evli kişi de tek başına evlat edinebilir.
C-Küçüğün yaşı ve rızası;
• Evlat edinilen küçüğün yaşı, evlat edinenden en az on sekiz yaş küçük olmalıdır.
• Evlat edinilen küçük, ayırt etme gücüne sahip ise, onun da rızası alınmalıdır.
• Evlat edinilen küçük, vesayet altında ise, ayırt etme gücüne sahip olup olmadığına bakılmaksızın vesayet dairelerinin izniyle evlat edinilebilir.
D-Ana ve babanın rızası;
• Evlat edinilen küçüğün ana ve babasının rızasının alınması şarttır.
• Ana ve babanın veya küçüğün rızasının mahkeme tutanaklarına geçirilmesi gereklidir.
• Verilen rıza, evlat edinenlerin isimleri belirtilmiş veya evlat edinenler henüz belirlenmemiş olsa dahi geçerlidir.
• Ana ve babanın rızası, küçüğün doğumundan sonra altı hafta geçmeden önce verilemez.
• Rıza, mahkeme tutanaklarına geçirildiği tarihten itibaren altı hafta içerisinde aynı usulle geri alınabilir. Geri almadan sonra yeniden verilen rıza kesindir.
• Ana veya baba, ayırt etme gücünden sürekli olarak yoksun bulunuyorsa veya kim olduğu ya da uzun süreden beri nerede oturduğu bilinmiyorsa ya da küçüğe karşı özen gösterme yükümlülüğünü yerine getirmiyorsa rızası aranmaz.
E-Erginlerin ve kısıtlıların evlat edinilmesi;
Evlât edinenin altsoyunun açık muvafakatiyle ergin veya kısıtlı aşağıdaki hallerde evlât edinilebilir.
• Bedensel veya zihinsel özrü sebebiyle sürekli olarak yardıma muhtaç ve evlât edinen tarafından en az beş yıldan beri bakılıp gözetilmekte ise,
• Evlât edinen tarafından, küçükken en az beş yıl süreyle bakılıp gözetilmiş ve eğitilmiş ise,
• Diğer haklı sebepler mevcut ve evlât edinilen, en az beş yıldan beri evlât edinen ile aile hâlinde birlikte yaşamakta ise.
• Evli bir kimse ancak eşinin rızasıyla evlât edinilebilir.
Bunlar dışında küçüklerin evlât edinilmesine ilişkin hükümler kıyas yoluyla uygulanır.
Gaiplik
Ölüm tehlikesi içinde kaybolan veya kendisinden çok uzun zamandan beri haber alınamayan bir kimsenin ölümü hakkında kuvvetli bir olasılık varsa, hakları bu ölüme bağlı olanların başvurusu üzerine, mahkeme bu kişinin gaipliğine karar verebilir.
Gaipliğine karar verildikten sonra kişinin cesedi bulunursa, aile kütüklerine ölümü işlenir.
Kişinin hakkında gaiplik kararı verilmesi ölümün hukuki sonuçlarını doğurur.
1. Gaipliğine karar verilen kişinin eşi, mahkemece evliliğin feshine karar verilmedikçe yeniden evlenemez. Gaiplik kararları kesinleşince, mahkeme yazı işleri müdürleri tarafından on gün içerisinde iki örnek olarak o yer ilçe nüfus müdürlüğüne gönderilir. Bu karara dayanılarak ilgilinin aile kütüğündeki nüfus kaydına işlenir.
2. Gaip erkeğin eşi evliliğin feshini istememişse, koca hanesinde kalır.
3. İlgili hakkında gaiplik kararı ile birlikte evliliğinin feshine de karar verilmiş ise, her iki olay da ilgililerin kayıtlarına bu Yönergenin 269 uncu maddesinde açıklandığı şekilde işlenir.
Gaipliğin Feshi
Gaipliğine karar verilen bir kimsenin, daha sonra ortaya çıkması halinde, kişinin müracaatı üzerine mahkemece gaiplik kararı kaldırılır ve bu karara dayanılarak ilgilinin aile kütüğündeki nüfus kaydına işlenir.
Soybağına ilişkin Esaslar
Soybağı; çocuğun soyadının, vatandaşlığının ve aile kütüklerinde yazılacağı yerin belirlenmesinde esas alınır.
Çocuk ile ana arasında soybağı doğumla kurulur.
Çocuk ile baba arasında soybağı, ana ile evlilik, tanıma veya hakimin hükmü ile kurulur.
Soybağı ayrıca evlat edinme yoluyla da kurulur.
Evlilik dışında doğan çocuk ana ve babasının birbiriyle evlenmesi halinde soybağı kendiliğinden düzelir.
Nüfus Yazımında Kayıt Dışı Kalanlar
Tanımı
Nüfus yazımında kayıt dışı kalanlar, daha önce nüfus kütüğünde kayıtlı olup da, yeniden aile kütüğü oluşturulmasına ilişkin yöntemlerden herhangi birisinin uygulanması sırasında bildirimde bulunmamak suretiyle kayıt dışı kalmış olan kişilerdir.
Başvurulacak Makamlar
Nüfus yazımlarında kayıt dışı kalanlar, Türkiye'de bulundukları yerin nüfus müdürlüğüne, yabancı ülkelerde ise bulundukları bölgedeki, yoksa o yere en yakın dış temsilciliğimize veya doğrudan Bakanlığa başvururlar.
Yazımda Kayıt Dışı Kalanlardan Aranacak Belgeler
Yazım için her kişi aşağıdaki belgelerden birini ibraz etmekle yükümlüdür. Bu belgeler:
1. Nüfus ve uluslararası aile cüzdanları
2. Nüfus müdürlüklerinden alınmış onaylı nüfus kayıt örnekleri
3. Askerlik terhis belgesi
4. Yaş, ad ve soybağı gibi kişi hallerine ilişkin kesinleşmiş mahkeme kararı
5. Genel Müdürlükçe verilmiş onaylı vatandaşlık kararları
6. Türkiye Cumhuriyeti pasaportları
7. Vatandaşlık durumu açıklanmış veya nüfusa kayıtlı oldukları yer gösterilmiş olmak kaydıyla okul, diploma, tasdikname veya diğer belgeler ile çalışılan kurumlarca verilmiş onaylı kimlik belgeleridir.
Ceza Hükümleri
Genel Hükümler
İdari para cezaları ile ilgili olarak 30/03/2005 tarihli ve 5326 sayılı Kabahatler Kanunu hükümlerine göre işlem yapılır.
Gerçek dışı beyan
Gerçeğe aykırı yerleşim yeri veya cüzdan talep belgesi veren köy veya mahalle muhtarları ile herhangi bir işlem sebebiyle nüfus müdürlüğüne gerçek dışı beyanda bulunanlar ve bunlara tanıklık edenler altı aydan dört yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır.
Adrese ilişkin yükümlülükleri yerine getirmeyen ve yasaklara aykırı hareket eden kamu görevlileri 26/9/2004 tarihli ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanununun kamu idaresinin güvenirliğine ve işleyişine karşı suçlara ilişkin hükümlerine göre cezalandırılır.
İdari para cezaları
1. Nüfus olaylarını bildirmekle görevli olup, bu görevlerini bu Kanunda belirtilen süreler içinde yerine getirmeyen kamu görevlilerine, fiil başka bir suç oluştursa bile, nüfus memurunun teklifi üzerine o yerin ilçe nüfus müdürünün kararı ile 25 YTL idari para cezası verilir.
2. Nüfus olaylarını bildirme yükümlülüğü olup bu yükümlülüğünü bu Kanunda belirtilen süre içinde yerine getirmeyenlere, nüfus ve aile cüzdanlarını kaybedenlere ve nüfus cüzdanının geçerlilik süresinin son bulmasından itibaren altmış gün içinde bu cüzdanlarını değiştirmeyen kişilere veya bu durumdaki çocukların veli veya vasilerine, yurt içinde ilçe nüfus müdürlüklerince, yurtdışında ise dış temsilcilik veya dış temsilciliklerde görevli memurlarca 50 YTL idari para cezası verilir.
3. Mülki idare amirince bu Kanunun 50 nci maddesinde belirtilen yükümlülükleri yerine getirmeyen kişilere 250 YTL, gerçeğe aykırı beyanda bulunanlara 500 YTL idari para cezası verilir.
Yurt dışında verilen idari para cezaları, işlem sırasında mahalli para karşılığı verildiği ülkede konsolosluk hasılatının tahsil edildiği para birimi üzerinden tahsil edilir.
Bu Kanuna göre;
1. Her türlü doğal afet, gasp, hırsızlık, yangın ve terör nedeniyle nüfus ve aile cüzdanlarının kaybedilmesi, nüfus olaylarının bildirim yükümlülüğünün yerine getirilememesi hallerinde,
2. Yetkili kurumların kimsesiz çocuklarla ilgili nüfus cüzdanı talepleri ve doğum bildirimlerinde,
3. Bu Kanunun 18 inci maddesinde belirtilen büyükana, büyükbaba veya kardeşlere ya da çocukları yanlarında bulunduranlar ile muhtarlara,
4. Bu Kanunun 31 inci maddesinde belirtilen Cumhuriyet savcılıklarına,
bu maddede belirtilen idari para cezaları uygulanmaz.
İşlemlerde kullanılan formların muhafazası
Para cezası kararına ilişkin işlemleri kapsayan formlar her takvim yılı içinde tarih ve sıra sayılarına göre muhafaza edilir.
İdari Para Cezasının Belli Bir Süreye Kadar Uygulanmayacağına ilişkin Açıklama Kanunun Geçici 3 üncü Maddesi ile ' Bu Kanunun Geçici 2 nci maddesinin uygulama süresi içinde nüfus olaylarını nüfus mevzuatında öngörülen süreyi geçirdikten sonra bildirenler ile nüfus aile cüzdanını kaybedenlere bu Kanunun 68 nci maddesi hükmü uygulanmaz.' hükmü getirildiğinden Kanunun yayımı tarihinden itibaren uygulama süresi başlamış olup, nüfus olaylarını süresi içinde bildirmeyenler ile nüfus ve aile cüzdanlarını kaybedenlere 01.05.2006 tarihi itibarıyla idari para cezası uygulaması yapılmayacaktır.
Tanıma ve Tanımanın İptali
Tanımanın Şartları
Tanıma; babanın, nüfus memuruna, mahkemeye, notere veya konsolosluğa yazılı başvurarak resmi senette ya da vasiyetnamede çocuğun kendisinden olduğunu beyan etmesidir.
Tanıma beyanında bulunan kimse küçük veya kısıtlı ise, veli veya vasisinin de rızası gerekir.
Başka bir erkek ile soybağı bulunan çocuk, bu bağ geçersiz kılınmadıkça ve ananın kimliği tespit edilmedikçe tanınamaz.
Başka bir erkek ile soybağı bulunan ve anasının kimliği bilinmeyen çocuklar için tanıma senedi düzenlenmez. Bu şekilde düzenlenmiş olarak gönderilen tanıma senetleri nüfus müdürlüklerince kayda alınarak, tescil işlemi yapılmadan durum Cumhuriyet Savcılığına intikal ettirilir ve mahkeme kararına göre işlem tesis edilir.
Vasiyetname Bildirimi Veya İptali
Noter veya dış temsilciliklerimizce düzenlenen vasiyetname bildirimi , iptali, mirastan feragata ilişkin belge, ilgililerin yerleşim yeri veya nüfus kayıtlarının bulunduğu ilçe nüfus müdürlüklerine gönderilir.
Haklarında vasiyetname düzenlenenlerin ölümü halinde, ilçe nüfus müdürlüğünce ilgili noter veya konsolosluğa bilgi verilir.
Sosyal Güvenlik Bildirimleri
Sosyal Güvenlik Bildirimi Formlarının Düzenlenmesi ve Bildirim Yükümlülüğü
Sosyal güvenlik formlarının veri tabanına işlenmesi ve silinmesi Genel Müdürlükçe sağlanır.
Tanımı, Kapsamı ve Geçerliliği
Nüfus kayıt örneği kişinin aile kütüğündeki nüfus kaydının çıkarılarak aslına uygunluğu onaylanmış ve aksi kanıtlanıncaya kadar geçerli olan resmi bir belgedir.
Bu belgeler üzerinde silinti ve kazıntı yapılamaz
KURUMUN ÇALIŞMALARI VE İŞ HACMİ
İlçemiz Cumhuriyet tarihinden beri Nüfus Müdürlüğü olarak hizmet vermektedir. Daha önceleri ilçe Nüfus Müdürlüğü; Nüfus Baş Memurluğu, Memurlar ise Nüfus Kâtibi ve Nüfus Tescil Memuru unvanı ile çalışmakta iken daha sonraları Baş memurluklar İlçe Nüfus Müdürü. Nüfus Kâtibi ve Tescil memurların da ise Veri Hazırlama ve Kontrol İşletmeni olarak unvan değişikliği yapılmıştır. Halen bu unvanlar altında hizmet vermektedir.
İlçemize bağlı Sekiz (8) mahalle, üç (3) belde ve yüz on bir (111) köy bulunmaktadır.
MERNİS projesi çerçevesi içerisinde İlçemizde mevcut bulunan ikiyüzotuzyedi (237) aile kütüğünde kayıtlı kişi kayıtları tamamen bilgisayar ortamına aktarılmıştır.
a) Nüfus Aile Kütüklerine göre Kayıtlı Nüfus Durumu
I) Kangal Merkez;
İlçelere göre il/ilçe merkezi ve belde/köy nüfusu - 2010
İl/ilçe merkezleri Belde/köyler Toplam
Sivas Toplam Erkek Kadın Toplam Erkek Kadın Toplam Erkek Kadın
Kangal 10.322 5.178 5.144 14.545 7.264 7.281 24.867 12.442 12.425
Toplam 10.322 5.178 5.144 14.545 7.264 7.281 24.867 12.442 12.425
Cinsiyet Açık kayıt
Erkek 5.236
Kadın 5.155
Toplam 10.391
II) Kangal İlçesine bağlı belde ve köyler;
Cinsiyet Açık kayıt
Erkek 7.807
Kadın 7.709
Toplam 15.516
ADRESE DAYALI NÜFUS KAYIT SİSTEMİ
AKS (Adres Kayıt Sistemi)
ADRES KAYIT SİSTEMİ NEDİR VE NASIL UYGULANMAKTADIR?
Nüfus idarelerince tutulan nüfus kütüklerinde kişilerin kimliğine ilişkin 'adı, soyadı, anne-baba adı, doğum yeri, doğum tarihi ve nüfus olaylarına ilişkin bilgiler' ile kişinin kaydına ulaşılmasını sağlayan Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Numarası ve kayıtlı olduğu yere ilişkin il, ilçe, köy, mahalle, cilt, hane gibi bilgiler yer almaktadır.
Nüfus hizmetlerindeki işlemleri basitleştirmek ve bürokrasiyi azaltmak suretiyle, hizmette sürat ve verimliliği sağlamak amaçlanarak 'Merkezi Nüfus İdaresi Sistemi (MERNIS)' uygulamaya konulmuştur.
MERNIS ile; Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğünde bir bilgi bankası oluşturularak, nüfus kütükleri üzerinde tam anlamıyla hukuki ve teknik açıdan denetim sağlanmıştır.
MERNIS kapsamında Vatandaşlarımıza verilen T.C. Kimlik Numarası, kimliği belirleyen tek ve değiştirilemez bir numaradır. T.C. kimlik numarası uygulaması ile mükerrer kayıt yaratılmasının her alanda tamamen önüne geçilmiştir.
Yüzyılı aşkın süredir nüfus kayıtları, kayıtlı bulunulan yer nüfus müdürlüğünden temin edilmekte iken; MERNIS'in hayata geçmesiyle birlikte, bu kayıtlar kayıtlı olduğu yere bakılmaksızın herhangi bir nüfus müdürlüğünden on-line olarak anında temin edilir hale gelmiştir.
Kamu hizmeti sunan kurum ve kuruluşların hizmet talebinde bulunan vatandaşı herhangi bir şüpheye mahal bırakmayacak şekilde tanıyıp konumlandırması da yine MERNIS veri tabanı sayesinde Kimlik Paylaşımı Sistemi (KPS) ile gerçekleştirilmektedir.
5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanununa dayanılarak oluşturulan Adres Kayıt Sistemi ile Türk Vatandaşları ve Türkiye'de yaşayan yerleşik yabancıların yerleşim yeri ve diğer adres bilgilerinin elektronik ortamda merkezî bir yapı içerisinde güncel olarak tutulması ve adres konusundaki dağınıklığa son verilmesi öngörülmüştür.
Bu kapsamda, belediyeler ve il özel idareleri tarafından ülke genelinde numaralama ve levhalama çalışmaları tamamlanarak ulusal adres veri tabanı oluşturulmuştur. Türkiye İstatistik Kurumu tarafından da kişilerin T.C. kimlik numaralarının yerleşim yeri adres bilgileriyle eşleştirilmesi suretiyle alan uygulaması yapılmıştır. Bu veriler TÜİK'ten devralındıktan sonra Bakanlığımızca elektronik ortamda güncel olarak tutulmaya başlanmıştır.
Türk Medeni Kanunun 19 uncu maddesi gereğince 'yerleşim yerinin tekliği' ilkesi doğrultusunda Adres Kayıt Sistemi'nde de kişinin Türkiye Cumhuriyeti Kimlik Numarası ile eşleştirilen tek bir yerleşim yeri adresi (ikametgâh) mevcuttur.
Türk Medeni Kanunun 20 inci maddesinde 'bir yerleşim yerinin değiştirilmesi yenisinin edinilmesine bağlıdır' hükmü gereğince bir kişinin sistemde kayıtlı bulunan daha önceki adresi yeni adres beyanı ile otomatik olarak arşivlenmek üzere silinmektedir.
Bu çerçevede kişinin birden fazla yerleşim yeri adresinin olması mümkün değildir. Kişinin yeni bir yerleşim yeri adresi beyan etmediği sürece sistemde yer alan yerleşim yeri adresi tüm iş ve işlemlerde esas alınmaktadır.
5490 sayılı Nüfus Hizmetleri Kanunu'nun 67. maddesi; 'Gerçeğe aykırı yerleşim yeri veya cüzdan talep belgesi veren köy veya mahalle muhtarları ile herhangi bir işlem sebebiyle nüfus müdürlüğüne gerçek dışı beyanda bulunanlar ve bunlara tanıklık edenler altı aydan dört yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır.
Adrese ilişkin yükümlülükleri yerine getirmeyen ve yasaklara aykırı hareket eden kamu görevlileri 26/9/2004 tarihli ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanununun kamu idaresinin güvenirliğine ve işleyişine karşı suçlara ilişkin hükümlerine göre cezalandırılır.' hükümlerini getirmiştir.
Ayrıca söz konusu Kanunun 68 inci maddesinin birinci fıkrasının c bendi gereğince 'Kanunun 50 inci maddesinde belirtilen yükümlülüklerini yerine getirmeyen kişilere 250 YTL, gerçeğe aykırı beyanda bulunanlara 500 YTL idari para cezası verilmesi öngörülmüştür.
Gerçekdışı veya seçmen kaydırılması amacı ile yapılan adres değişikliklerinde ilgililer hakkında yukarıdaki madde hükümleri doğrultusunda işlem yapılacaktır.
Bakanlığımızca yerleşim yeri adresinin tekliği ilkesinin korunması ve güncelliği konusunda her türlü tedbir alınmakta ve uygulanmaktadır.
2010 YILI NÜFUS SAYIMI VE EN SON YAPILAN ADRESE DAYALI NÜFUS DURUMU
a) 2010 yılı adrese dayalı nüfus kayıt sisteminde TUİK istatistik verilerine göre Kangal Merkez Nüfusu: 10.391ve İlçeye bağlı belde ve köylerin toplam nüfusu ise: 15.516'dır.
b) TUİK verilerine göre ilçe nüfus dağılımı aşağıya çıkartılmıştır.
Kangal
Merkez 10.391 5.236 5.155
Merkez Köyleri Armağan 11 6 5
Arpalı 48 24 24
Boğaz 28 16 12
Bozarmut 140 65 75
Çaltepe 95 45 50
Çayırova 95 53 42
Davulbaz 18 8 10
Deligazili 77 32 45
Etyemez 52 26 26
Eymir 109 58 51
Hamal 137 75 62
(B) Havuz 1.375 706 669
Kangaltekkesi 41 18 23
İl İlçe Bucak Belde/Köy Toplam Erkek Kadın
Sivas Kangal Merkez Köyleri Karagücük 133 59 74
Kırkpınar 28 15 13
Kızıliniş 156 78 78
Kocakurt 185 94 91
Kumarlı 92 47 45
Kuruayşe 22 11 11
Mancılık 269 144 125
Mısırören 59 29 30
Örencik 252 120 132
Soğukpınar 53 23 30
Şekerpınar 74 31 43
Turnalı 139 64 75
Yaylacık 32 18 14
Yeniköy 83 41 42
Yeşildere 65 25 40
Bucak toplamı 3.868 1.931 1.937
Alacahan (B) Alacahan 2.042 1.014 1.028
Akçakale 371 185 186
Akçamağara 267 142 125
Akçaşehir 143 75 68
Aktepe 122 66 56
Bahçeliyurt 33 15 18
Bektaşköy 472 240 232
Cevizköy 86 39 47
Dışlık 83 43 40
Düzce 110 48 62
İğdelidere 61 29 32
Kalkım 118 64 54
Karacaören 71 35 36
Kuzyaka 147 76 71
Mescit 56 25 31
Onaran 104 51 53
Sarıpınar 210 109 101
Seçenyurdu 103 59 44
Sipahikoyağı 61 32 29
Taşlı 21 13 8
Yeniköy 86 42 44
Yeşilkale 268 127 141
Bucak toplamı 5.035 2.529 2.506
Çetinkaya (B) Çetinkaya 1.783 879 904
Akgedik 81 42 39
Bulak 38 20 18
Çağlıcaören 30 15 15
Eğricek 25 12 13
Elkondu 31 18 13
Gebelikatran 15 8 7
Hamzabey 20 10 10
İğdeli 22 12 10
Kabakçevliği 50 26 24
İl İlçe Bucak Belde/Köy Toplam Erkek Kadın
Sivas Kangal Çetinkaya Karamehmetli 23 10 13
Killik 15 8 7
Koçköprü 15 5 10
Külekli 49 26 23
Maksutlu 66 31 35
Minarekaya 23 13 10
Oğlaklı 46 26 20
Pınargözü 121 59 62
Saçayağı 175 91 84
Sarıkadı 58 32 26
Yellice 177 87 90
Bucak toplamı 2.863 1.430 1.433
Deliktaş Çatköy 143 65 78
Delioğlanderesi 52 22 30
Hüyüklüyurt 160 80 80
İmamdamı 90 45 45
Tahtalı 78 33 45
Deliktaş 345 169 176
Bucak toplamı 868 414 454
Kavak Dağönü 30 19 11
Dayılı 33 21 12
Dereköy 14 6 8
Elalibey 73 36 37
Gençali 15 8 7
Güneypınar 21 8 13
Gürükbekir 136 70 66
Hatunçayırı 35 18 17
Karanlık 122 62 60
Yeşilyurt 18 10 8
Kürkçü 14 7 7
Mescit 27 13 14
Mürsel 22 14 8
Paşamçayırı 15 8 7
Sultanpınarı 19 10 9
Taşlık 28 14 14
Tatlıpınar 60 33 27
Topardıç 71 36 35
Kavak 134 69 65
Bucak toplamı 887 462 425
Kuşkayası Kuşkayası 464 247 217
Akdere 24 13 11
Akpınar 46 22 24
Aşağıhüyük 51 27 24
Avşarören 343 181 162
Beyyurdu 15 8 7
Çamurlu 98 50 48
İl İlçe Bucak Belde/Köy Toplam Erkek Kadın
Sivas Kangal Kuşkayası Çiftlikören 149 74 75
Çipil 40 24 16
Irmaç 38 22 16
Kızıldikme 186 97 89
Mühürkulak 42 19 23
Sutaşı 167 85 82
Tilkihüyük 80 41 39
Yarhisar 162 87 75
Yukarıhüyük 90 44 46
Bucak toplamı 1.995 1.041 954
İlçe toplamı 25.907 13.043 12.864